Czy wycięcie filtra cząstek stałych jest korzystne dla silnika i kieszeni?
Czy wycięcie filtra cząstek stałych jest korzystne dla silnika i kieszeni?
Zjawisko to z całą pewnością, jest szkodliwe dla środowiska, produkty spalania zawierają szkodliwe substancje w tym rakotwórcze cząsteczki sadzy. Stosowane już od 1980 roku filtry DPF - diesel particulate filter, GPF - gasoline particulate filter, FAP - filtre à particules skutecznie zmniejszają emisję szkodliwych cząstek PM 2,5 i PM 10. Filtry te ulegają jednak zapchaniu a zmniejszony przepływ spalin często jest przyczyną awarii.
Powszechnie panuje przekonanie, że wycięcie filtra cząstek stałych jest najlepszym i najtańszym rozwiązaniem problemu, dodatkowo funkcjonuje mit jakoby usunięcie filtra podnosiło moc silnika. W silnikach nowoczesnych samochodów z doładowaniem, usunięcie filtra wiąże się z koniecznością zmiany programu sterującego pracą silnika. Poprzez zaburzony przepływ spalin, po wycięciu filtra, moc pojazdu może zmniejszyć się a spalanie wzrosnąć. Koszt usunięcia filtra i aktualizacji oprogramowania będzie zatem większy niż wymiany go na regenerowany.
Warto dodać, że w krajach Unii Europejskiej samochód z wyciętym filtrem cząstek stałych nie spełnia norm emisji spalin a w konsekwencji jego kierowca może narazić się na wysoki mandat sięgający nawet 3500 euro.
Na podstawie 0opinii naszych klientów
Twoja opinia może być pierwsza.