Czy wycięcie filtra cząstek stałych jest korzystne dla silnika i kieszeni?

Czy wycięcie filtra cząstek stałych jest korzystne dla silnika i kieszeni?

Zjawisko to z całą pewnością, jest szkodliwe dla środowiska, produkty spalania zawierają szkodliwe substancje w tym  rakotwórcze cząsteczki sadzy. Stosowane już od 1980 roku filtry DPF - diesel particulate filter, GPF - gasoline particulate filter, FAP - filtre à particules skutecznie zmniejszają emisję szkodliwych cząstek PM 2,5 i PM 10. Filtry te ulegają jednak zapchaniu a zmniejszony przepływ spalin często jest przyczyną awarii. 

Powszechnie panuje przekonanie, że wycięcie filtra cząstek stałych jest najlepszym i najtańszym rozwiązaniem problemu, dodatkowo funkcjonuje mit jakoby usunięcie filtra podnosiło moc silnika. W silnikach nowoczesnych samochodów z doładowaniem, usunięcie filtra wiąże się z koniecznością zmiany programu sterującego pracą silnika. Poprzez zaburzony przepływ spalin, po wycięciu filtra, moc pojazdu może zmniejszyć się a spalanie wzrosnąć. Koszt usunięcia filtra i aktualizacji oprogramowania będzie zatem większy niż wymiany go na regenerowany. 

Warto dodać, że w krajach Unii Europejskiej samochód z wyciętym filtrem cząstek stałych nie spełnia norm emisji spalin a w konsekwencji jego kierowca może narazić się na wysoki mandat sięgający nawet 3500 euro.

Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii