Filtry cząstek stałych DPF/FAP

Turbojulita to doświadczony serwis turbosprężarek. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży regeneracji turbin wiemy, że wiele problemów z podzespołami silnika jest wynikiem niedrożnego układu wydechowego. Najczęstszymi powodami awarii turbosprężarek są zanieczyszczenia przedostające przez zapchane filtry DPF / FAP. W związku z tym poszerzyliśmy swoją ofertę o sprzedaż nowych i regenerowanych FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH.

  • SKUP I SPRZEDAŻ FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH
  • DO REGENERACJI DPF/FAP JEST DEMONTOWANY Z AUTA I JEST REGENEROWANY ZA POMOCĄ SPECJALISTYCZNYCH MASZYN
  • SERWIS FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH WSZYSTKICH MAREK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH, DOSTAWCZYCH I CIĘŻAROWYCH
  • W OFERCIE MAMY NOWE FILTRY I REGENEROWANE
  • WIĘKSZOŚĆ MODELI POSIADAMY DO ODBIORU NATYCHMIASTOWEGO

NAJLEPSZE CENY W POLSCE!

Technologia DPF

Filtry cząstek stałych w skrócie nazwane z angielskiego filtrami DPF (Diesel Particulate Filter) lub, z francuskiego FAP (Filtre À Particules) to montowane w układach wydechowych silników wysokoprężnych podzespoły mające za zadanie oczyszczać spaliny, z zawartych w nich z cząstek sadzy.

Początki filtrów cząstek stałych sięgają 1980 roku, kiedy to wykorzystywano je na potrzeby przemysłu. Od 1996 r. filtry DPF zaczęto montować w silnikach samochodowych.

Ich seryjny montaż w autach wyposażonych w silniki Diesla pozwolił zniwelować emisję – charakterystycznego „czarnego dymu”. Filtr ten, by zwiększyć skuteczność wyłapywania cząstek stałych i związków trujących, stosuje się w układach z innymi filtrami. Najczęściej występuje on w połączeniu z katalizatorami Oxicat i DeNOx tworząc układy katalizatorów czterofunkcyjnych. Przykładem może być układ CRT – połączenie katalizatora Oxicat i filtra cząstek stałych.

Brak filtra DPF nie pozwala silnikom Diesla osiągnąć rygorystycznej normy emisji spalin EURO 5. Wiele cząstek stałych powstających w wyniku spalaniu paliwa w silnikach diesla sprawia, że auta bez zainstalowanego filtra osiągają jedynie pracować w standardzie EURO 4.

Zasada działania

Zasada działania filtra DPF jest bardzo prosta. Wykonane z metalu, materiałów ceramicznych lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych) ścianki filtra, dzięki dużej powierzchni oraz porowatej fakturze zatrzymują cząstki sadzy z przepływających przez nie spalin. Prawidłowo działający filtr cząstek stałych jest w stanie wyłapać od 85% do 100% zanieczyszczeń, dzięki czemu do środowiska przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej.

Regeneracja filtra DPF

Osadzające się ściankach filtra cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie, a co za tym idzie utraty wydajności filtra. Jednym ze sposobów rozwiązania tego problemu jest stosowanie filtrów jednorazowych, które po zapełnieniu po prostu wymienia się na nowe. Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem pozwalającym na oczyszczenie filtra jest proces zwany regeneracją pasywną. Polega on na wypaleniu sadzy przez podwyższenie temperatury filtra (powyżej 600 stopni Celsjusza).

Istnieją także aktywne systemy regeneracji filtra. Jednym z nich jest okresowa zmiana trybu pracy silnika, podczas której silnik emituje zwiększoną ilość utleniającego cząstki sadzy dwutlenku azotu. Inną metodą jest wypalanie cząstek sadzy przy pomocy dodatkowego płomienia wtryskiwanej do filtra mieszanki.

Choć proces wypalania usuwa z filtra z filtra sadzę, pozostawia na jego ścianach pochodne procesu spalania. Świadczone przez firmę Turbojulita usługi regeneracji filtrów DPF / FAP polegają na oczyszczeniu filtra z zalegających w nim niespalonej sadzy, popiołów i innych osadów, w celu przywrócenia pełnej funkcjonalności i przepustowości filtra. Decydując się na regenerację filtra DPF // FAP w naszym zakładzie możecie być Państwo pewni, że zostanie ona wykonana profesjonalnie przy użyciu nowoczesnej technologii. Regenerowanie filtrów cząstek stałych przy turbinach w naszej firmie to skomplikowany procesowi przebiegający w specjalnie zaprojektowanych do tego celu urządzeniach!

Podczas przeprowadzanej przez nas regeneracji filtr jest najpierw oczyszczany ze wszystkich zanieczyszczeń, następnie odnawiana jest jego obudowa. Filtry po regeneracji w warsztacie Turbojulita wyglądają i działają jak nowe – przepustowość zregenerowanego filtra jest identyczna jak fabrycznie nowego egzemplarza!!!

Jesteśmy w stanie zregenerować filtr cząstek stałych FAP / DPF niezależnie od modelu samochodu z jakiego pochodzi. Nie podejmujemy się jedynie regeneracji filtrów mechanicznie uszkodzonych.

W przypadku otrzymania uszkodzonego filtra możemy zaoferować wymianę wkładu filtra lub możemy wymianę filtra na fabrycznie nowy.

Dlaczego nie usuwać filtra dpf/fap:

  • utrata homologacji
  • utrata euro4 i wyżej
  • niższa wartość pojazdu

Sprawnie działający filtr DPF jest warunkiem otrzymania dopuszczenia do ruchu auta, podczas przeglądu okresowego. Nieprawidłowo działający filtr może przysporzyć sporo problemów na zagranicznych trasach. Jeśli podczas odbywających się często w krajach Unii Europejskiej kontroli spalin badanie wykaże niezgodność z obowiązującą normą, grozi wysoki mandat.

Nie ryzykuj!

Zgodnie z prawem auto powinno mieć wszystkie podzespoły wyposażone przez producenta!

Diagnostyka problemów związanych
z turbosprężarkami i filtrami

Dowiedz się więcej