Diagnostyka

Turbojulita działa na rynku nieprzerwanie od 2000 roku. Na przestrzeni lat wykonaliśmy niezliczoną liczbę regeneracji turbosprężarek oraz filtrów cząstek stałych w autach i maszynach wyposażonych w silniki diesla. Wieloletnie doświadczenie w branży napraw turbosprężarek pozwala nam podzielić się z Państwem naszą wiedzą. Zachęcamy do lektury wyszczególnionych przez nas najczęstszych objawów awarii silników wysokoprężnych, ich prawdopodobnych źródeł oraz sposobów na naprawę.



Brak mocy Zanieczyszczony wkład filtra paliwa wymienić wkład filtra powietrza na zalecany przez producenta
Niedrożny przewód łączący turbosprężarkę z kolektorem ssącym oczyścić lub wymienić przewód
niedrożny kolektor ssący oczyścić kolektor
nieszczelność pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym usunąć nieszczelność
nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym a silnikiem usunąć nieszczelność
zanieczyszczenia w kolektorze wydechowym oczyścić kolektor
ograniczenie drożności układu wydechowego usunąć ograniczenie lub wymienić uszkodzone części na nowe (sprawdzić poprawność działania hamulca górskiego)
uszkodzenie kolektora, uszkodzenie lub brak uszczelki usunąć nieszczelność lub wymienić uszkodzony kolektor
nieszczelność pomiędzy turbosprężarką a kolektorem wydechowym usunąć nieszczelność
pompa wtryskowa lub wtryskiwacze nieprawidłowo wyregulowane wyregulować i wymienić zużyte części zgodnie z instrukcją
nieprawidłowa regulacja luzów zaworowych wyregulować i wymienić zużyte części zgodnie z instrukcją
zużycie gładzie cylindrów i pierścienie naprawić silnik zgodnie z instrukcją
zużyte tłoki, zawory naprawić silnik zgodnie z instrukcją
   
Czarne spaliny zanieczyszczony wkład filtra paliwa wymienić wkład filtra powietrza na zalecany przez producenta
niedrożny przewód łączący turbosprężarkę z kolektorem ssącym oczyścić lub wymienić przewód
nieszczelność pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym usunąć nieszczelność
nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym a silnikiem usunąć nieszczelność
zanieczyszczenia w kolektorze wydechowym oczyścić kolektor
niedrożny przewód odprowadzający olej z turbosprężarki usunąć niedrożność lub wymienić przewód na nowy
niedrożny układ odpowietrzający skrzynię korbową silnika oczyścić lub wymienić zgodnie z instrukcją
kanały olejowe korpusu środkowego zanieczyszczone spalonym olejem wymienić olej, filtr oleju, oddać turbosprężarkę do naprawy
zużyte gładzie cylindrów i pierścienie naprawić silnik zgodnie z instrukcją
zużyte tłoki, zawory naprawić silnik zgodnie z instrukcją
   
Niebieskie spaliny zanieczyszczony wkład filtra paliwa wymienić wkład filtra powietrza na zalecany przez producenta
niedrożny przewód łączący turbosprężarkę z kolektorem ssącym oczyścić lub wymienić przewód
nieszczelność pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym usunąć nieszczelność
nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym a silnikiem usunąć nieszczelność
zanieczyszczenia w kolektorze wydechowym oczyścić kolektor
niedrożny przewód odprowadzający olej z turbosprężarki usunąć niedrożność lub wymienić przewód na nowy
niedrożny układ odpowietrzający skrzynię korbową oczyścić lub wymienić zgodnie z instrukcją
kanały olejowe korpusu środkowego zanieczyszczone spalonym olejem wymienić olej, filtr oleju, oddać turbosprężarkę do naprawy
zużyte gładzie cylindrów i pierścienie naprawić silnik zgodnie z instrukcją
zużyte tłoki, zawory naprawić silnik zgodnie z instrukcją
   
Zwiększone zużycie oleju zanieczyszczony wkład filtra paliwa wymienić wkład filtra powietrza na zalecany przez producenta
niedrożny przewód łączący turbosprężarkę z kolektorem ssącym oczyścić lub wymienić przewód
nieszczelność pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym usunąć nieszczelność
nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym a silnikiem usunąć nieszczelność
zanieczyszczenia w kolektorze wydechowym oczyścić kolektor
niedrożny przewód odprowadzający olej z turbosprężarki usunąć niedrożność lub wymienić przewód na nowy
niedrożny układ odpowietrzający skrzynię korbową silnika oczyścić lub wymienić zgodnie z instrukcją
kanały olejowe korpusu środkowego zanieczyszczone spalonym olejem wymienić olej, filtr oleju, oddać turbosprężarkę do naprawy
zużycie gładzie cylindrów i pierścienie naprawić silnik zgodnie z instrukcją
zużyte tłoki, zawory naprawić silnik zgodnie z instrukcją
   
Hałaśliwa praca turbosprężarki niedrożny przewód łączący turbosprężarkę z kolektorem ssącym oczyścić lub wymienić przewód
niedrożny kolektor ssący oczyścić kolektor
nieszczelność pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssący usunąć nieszczelność
nieszczelność pomiędzy filtrem powietrza a turbosprężarką usunąć nieszczelność
nieszczelność pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym usunąć nieszczelność
nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym a silnikiem usunąć nieszczelność
zanieczyszczenia w kolektorze wydechowym oczyścić kolektor
uszkodzenie kolektora wydechowego, uszkodzenie lub brak uszczelki usunąć nieszczelność lub wymienić uszkodzony kolektor
nieszczelność pomiędzy turbosprężarką a kolektorem wydechowym usunąć nieszczelność
nieszczelność rury wydechowej lub tłumika usunąć nieszczelność lub wymienić uszkodzone części
   
Wyciek oleju od strony kompresora zanieczyszczony wkład filtra paliwa wymienić wkład filtra powietrza na zalecany przez producenta
niedrożny przewód łączący turbosprężarkę z kolektorem ssącym oczyścić lub wymienić przewód
zanieczyszczenia w kolektorze wydechowym oczyścić kolektor
ograniczenie drożności układu wydechowego usunąć ograniczenie lub wymienić uszkodzone części na nowe (sprawdzić poprawność działania hamulca górskiego
niedrożny przewód odprowadzający olej z turbosprężarki usunąć niedrożność lub wymienić przewód na nowy
niedrożny układ odpowietrzający skrzynię korbową silnika oczyścić lub wymienić zgodnie z instrukcją
kanały olejowe korpusu środkowego zanieczyszczone spalonym olejem wymienić olej, filtr oleju, oddać turbosprężarkę do naprawy
zużycie gładzie cylindrów i pierścienie naprawić silnik zgodnie z instrukcją
zużyte tłoki, zawory naprawić silnik zgodnie z instrukcją
   
Wyciek oleju od strony kompresora niedrożny przewód odprowadzający olej z turbosprężarki usunąć niedrożność lub wymienić przewód na nowy
niedrożny układ odpowietrzający skrzynię korbową silnika oczyścić lub wymienić zgodnie z instrukcją
kanały olejowe korpusu środkowego zanieczyszczone spalonym olejem wymienić olej, filtr oleju, oddać turbosprężarkę do naprawy
zużycie gładzie cylindrów i pierścienie naprawić silnik zgodnie z instrukcją
zużyte tłoki, zawory naprawić silnik zgodnie z instrukcją

Diagnostyka problemów związanych
z turbosprężarkami i filtrami

Dowiedz się więcej